Acnetherapie

Acne is prima te behandelen

Oh nee, acne. Niet zelden hoor je deze zin en dat is bepaald niet zonder reden. De cijfers liegen er immers bepaald niet om. Mensen tussen de 12 en 24 jaar krijgen in 85 procent van de gevallen te kampen met acne, de situatie dat talg, bacteriën en vetzuren de poriën doen verstoppen. De ophopingen zorgen weer voor ontstekingen met de bekende rode bultjes, onderhuidse ontstekingen of puistjes als gevolg. Verschijnselen komen met name voor op de rug, de borst en in het gelaat.

Rode bultjes en meer

Acne gaat echter verder dan rode bultjes alleen. Zeker pubers ervaren acne als beschamend en ervaren zelfs angst en kunnen te maken krijgen met minderwaardigheidscomplexen of depressies. De kwaliteit van leven wordt ook bij de meer volwassen slachtoffers een grote rol te spelen in de kwaliteit van leven die gevoeld wordt. Acne kan overigens storende littekens veroorzaken, net als pigmentvlekken.

Acnetherapie

Gelukkig wordt de kwaliteit van acnebehandeling beter en beter. Er is dus wel degelijk iets aan te doen. Ontstekingsremmers kunnen in bepaalde gevallen al afdoende helpen, soms moet er echter ook intensieve acnebehandeling toegepast worden om de symptomen te bestrijden. Behandelingen die toegepast worden zijn manueel reinigen, chemische peelings die op de huid aangebracht worden, lichttherapie of camouflagetherapie. De achtergebleven littekens zijn ook prima te behandelbaar door middel van lasertherapie of bijvoorbeeld micro needling therapie. Er is niet één acnebehandeling die altijd werkt. Behandeling van acne is en blijft namelijk maatwerk. De leeftijd en het geslacht bepalen net als de ernst van de aandoening én de klachten als gevolg van acne de uiteindelijke behandeling. Net zelden wordt na een analyse gekozen voor een combinatie van behandelingen om resultaat te boeken. Behalve het werk van de huidtherapeut moet iemand die te maken heeft met acne ook thuis leren de huid op de best denkbare manier te verzorgen.

Acne behandelplan

Het gerenommeerde Aj Skin Clinic doet zaken met alle zorgverzekeraars in Nederland en staat dan ook te boek als het adres voor de juiste acnetherapie. Er kan telefonisch of online een afspraak gemaakt worden voor een gratis en uiteraard geheel vrijblijvende intake. De therapeut zal de huid analyseren en vervolgens het best denkbare behandelplan samenstellen. Vervolgens wordt of een datum geprikt voor een eerste behandeling en in bepaalde gevallen besluit de therapeut meteen de eerste behandeling te geven. De therapeut geeft thuisadvies met als doel de patiënt zo snel mogelijk te bevrijden van hinderlijke acne.

AJ SKIN CLINIC IS AANGESLOTEN BIJ ALLE ZORGVERZEKERAARS IN NEDERLAND

afspraak PRIJSLIJST