Zonschade

Iedereen houdt op zijn eigen manier van de zon. De een ligt graag op het strand, de ander speelt op een zomerse middag in de zandbak met zijn kinderen, weer een ander geniet van de eerste stralen van de lentezon. Ook onze gezondheid staat op het spel zonder de aanmaak van vitamine-D die de zon ons levert. Dankzij al dat moois staan we er niet altijd bij stil. Zonlicht is behoorlijk gevaarlijk. Met name onze huid is kwetsbaar en blootstelling aan Uv-licht kan grote schade veroorzaken.

Huidaandoeningen Zonschade

Als je een lichte huid hebt heb je meer risico op zonschade. Je huid verliest elasticiteit en veroudert sneller. Op rimpels zit je natuurlijk niet te wachten, maar zonschade veroorzaakt ze wel degelijk. Veel huidaandoeningen zoals ouderdomsvlekken en melasma worden veroorzaakt of verergerd door overmatige blootstelling aan de zon. Dat geldt ook voor de zonnebank, dus die kun je ook beter overslaan. Zuinig zijn op je huid is dus erg belangrijk om zonschade te beperken.

Zonschade beter voorkomen dan genezen

Zonschade moet je in eerste instantie vooral zien te voorkomen. Ga nooit onbeschermd en altijd op een verantwoorde manier de zon in. Gebruik zonnebrandcrème met een hoge beschermingsfactor en smeer jezelf tijdig opnieuw in. Draag Uv-bestendige kleding en vermijd felle zon. De jaren tachtig liggen gelukkig ver achter ons: zongebruind is niet meer het schoonheidsideaal. Een gezonde huid is veel meer waard.

Cryotherapie

Door zonschade wordt de huid niet alleen minder soepel. Ook zien we vaak pigmentophopingen en rode en bruine vlekken. Ook ontstaan er vaak ruwe plekjes op de huid. Gelukkig kunnen we bij AJ Skin Clinic deze op een veilige manier behandelen. Met Cryotherapie kunnen oneffenheden van de huid worden verwijderd, tot op de millimeter nauwkeurig. Hier komt dan nieuwe huid voor terug, dus deze behandeling is erg effectief en geeft een zuivere huid als prachtig resultaat. Cryotherapie kan over het hele lichaam worden gebruikt.